We gebruiken cookies en andere technologieën op onze website, die gezamenlijk ‘cookies’ worden genoemd. Met deze technologieën kunnen we informatie verzamelen over gebruikers, hun gedrag en hun apparaten. Sommige cookies worden door ons geplaatst, terwijl andere afkomstig zijn van onze partners. Wij en onze partners gebruiken cookies om de betrouwbaarheid en veiligheid van onze website te garanderen, je winkelervaring te verbeteren en te personaliseren, analyses uit te voeren en voor marketingdoeleinden (bijv. gepersonaliseerde advertenties) op onze website, op sociale media en op websites van derden. Als gegevens worden overgedragen naar de Verenigde Staten, worden deze alleen gedeeld met partners die onderworpen zijn aan een adequaatheidsbesluit onder de huidige EU-wetgeving en naar behoren gecertificeerd zijn. Door op ‘Akkoord’ te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies door ons en onze partners. Je kunt je toestemming ook weigeren door op ‘Alles weigeren’ te klikken - in dat geval worden alleen noodzakelijke cookies gebruikt. Je kunt je individuele voorkeuren ook aanpassen door op ‘Voorkeuren instellen’ te klikken. Je hebt het recht om je toestemming op elk gewenst moment hier Cookie-instellingen in te trekken of te wijzigen. Ga voor meer informatie over gegevensbescherming naar Privacybeleid.
Insiders already know that the color of each FEN work reflects its lyrical and musical orientation. For the cover artwork of their seventh album 'Monuments to Absence,' the post-black metal trio from East Anglia used the color red for the first time ever. Consequently, FEN describes the content as an expression of anger, hopelessness, and despair. Their anger is born out of helplessness towards a human species that seems to be determined to destroy itself due to a lack of insight. The content is also reflected in the extremely harsh and dark sound of 'Monuments to Absence.' This is undoubtedly the most extreme recording that FEN has ever presented. But don't worry, the typical moments of atmospheric beauty, clean passages, heavy doom, and powerful riffs can also be found on 'Monuments to Absence.' FEN is named after the Fens, the desolate marshes of East Anglia. Their gloomy, melancholic landscapes have left deep traces in the sound of the English post-black metal pioneers. The trio was founded in 2006, when the British scene, following in the wake of FOREFATHER, produced exciting bands such as FEN, WINTERFYLLETH, and WODENSTHRONE, who combined black metal with local and Anglo-Saxon themes. When FEN released their debut album 'The Malediction Fields' (2009), the band fulfilled the hopeful promises aroused by their previous EP 'Ancient Sorrow' (2007). The trio elegantly merged traditional black metal with cinematic moments and subtle experiments beyond the supposedly narrow boundaries of their genre. With each subsequent album, from 'Epoch' (2011) to 'Dustwalker' (2012), 'Carrion Skies' (2014), 'Winter' (2017), and 'The Dead Light' (2019), FEN expanded both their musical range and their fan base, while also refining their easily recognizable and distinctive sound. 'Monuments to Absence' now stands as a black-red monolith, marking FEN's welcome return to a grim and harsh sound.