We gebruiken cookies en andere technologieΓ«n op onze website, die gezamenlijk βcookiesβ worden genoemd. Met deze technologieΓ«n kunnen we informatie verzamelen over gebruikers, hun gedrag en hun apparaten. Sommige cookies worden door ons geplaatst, terwijl andere afkomstig zijn van onze partners. Wij en onze partners gebruiken cookies om de betrouwbaarheid en veiligheid van onze website te garanderen, je winkelervaring te verbeteren en te personaliseren, analyses uit te voeren en voor marketingdoeleinden (bijv. gepersonaliseerde advertenties) op onze website, op sociale media en op websites van derden. Als gegevens worden overgedragen naar de Verenigde Staten, worden deze alleen gedeeld met partners die onderworpen zijn aan een adequaatheidsbesluit onder de huidige EU-wetgeving en naar behoren gecertificeerd zijn. Door op βAkkoordβ te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies door ons en onze partners. Je kunt je toestemming ook weigeren door op βAlles weigerenβ te klikken - in dat geval worden alleen noodzakelijke cookies gebruikt. Je kunt je individuele voorkeuren ook aanpassen door op βVoorkeuren instellenβ te klikken. Je hebt het recht om je toestemming op elk gewenst moment hier Cookie-instellingen in te trekken of te wijzigen. Ga voor meer informatie over gegevensbescherming naar Privacybeleid.
Symfonische metal is uiterst geschikt voor bombast en conceptverhalen - dus waarom niet voor rock opera's? Dat is wat de frontman van Edguy, Tobias Sammet, in gedachten had toen het album "The Metal Opera Pt. I" werd gemaakt, waarmee het fundament werd neergezet voor het enorme succes van z'n tweede project, Avantasia. Met bijdragen van Markus Grosskopf, Henjo Richter, Alex Holzwarth, Kai Hansen, Andre Matos (ex-Angra), David DeFeis (Virgin Steele), Oliver Hartmann (ex-At Vance), Rob Rock (Impellitteri) en Sharon den Adel (Within Temptation).